Примерно 200 американских самолётов 5-го поколения не готовы к боевым действиям En

отметили
19
человек
в архиве

The Pentagon may end up with about 200 F-35s that remain unready for war. Because of defense budget headaches, the money to fix them up is going somewhere else.

 

источник: pop.h-cdn.co

 

The Armed Services are presently spending their money on brand new Joint Strike Fighters. That means up to $40 billion in older planes—built before the F-35 design was complete—could forgo upgrades meant to bring them up to the latest standard.

Dan Grazier, an analyst for the Project on Government Oversight, explains in The National Interest that 108 early model F-35s may remain non-combat-rated—that is, unprepared for combat and suitable only for air shows and training missions. There are also 81 early model Navy and Marine Corps F-35s in need of upgrades, which adds up to 189 F-35s that can't go to war.

The root of this predicament is a procurement model known as concurrency. The Pentagon and Lockheed Martin knew that the F-35 program, which planned to deliver variants for the Air Force, Navy, and Marine Corps, would be immensely complex, requiring many years and billions of dollars to complete. While the basic prototype first flew in 2000, the F-35's development took a total of more than 15 years. The final version of the F-35's software, Block 3F, is still undergoing product testing.

To let the manufacturing base get a head start on making F-35s, and for the services to get their hands on the plane ASAP, they and Lockheed Martin collectively agreed to concurrently build F-35s while still finalizing their development. That means the early birds would need to be brought up to the final standard at a later date.

 

источник: pop.h-cdn.co

 

The earlier F-35 models in question are all built to the incomplete Block 2B standard, two levels lower than the final Block 3F, and there are 213 software and hardware differences between the two standards. Block 2B provides some but not all of the F-35's combat capability. The Air Force accepted 108 Block 2B F-35As, while the Navy and Marines collectively accepted another 81 F-35B and -C models.

This new money-saving proposal would keep the 108 Air Force F-35s (which cost taxpayers a staggering $21.4 billion, according to Grazier) at a non-combat-rated status. The Project on Government Oversight contacted the F-35 program office (which manages all three variants of the plane) and Lockheed Martin asking when the 81 Navy and Marine Corps early version jets would be upgraded to Block 3F and never got a response.

What happened to all the money for these upgrades? The Armed Services are currently spending their procurement money buying the latest F-35s, and with limited defense dollars to go around, the services are buying the jet in large lots to lower costs. If the Pentagon diverts monies from buying new jets to upgrading the old ones, it will have to buy fewer new jets at higher prices per plane. However, the quest to lower prices today may mean that 189 airplanes—a $39.4 billion investment—end up sub-par.

It's important to note that the this is just one option floated by the F-35 office and may not come to pass. Even if it is implemented, the F-35's production lines will crank out planes for decades, and the upgrades could be performed at a later date when money is available. What is for certain, however, is that the concurrency model has been a persistent, decade-long headache for everyone involved. Next time, maybe the Pentagon should avoid buying a warplane until it is truly ready for mass production.

Открыть ссылку через Google Translate
Добавил Никандрович Никандрович 19 Октября 2017
проблема (3)
Комментарии участников:
i16chatos
0
i16chatos, 19 Октября 2017 , url

А что, боеготовые Ф-35 лучше?) Вот, в Израиле их проверили на вшивость) Дряхлый ржавый С-200 таки достал и урезонил супостата)

партизан
0
партизан, 19 Октября 2017 , url

*дайте денег*

А если серьезно — У них хотя бы есть эти самолеты 5 поколения, да еще в таких огромных количествах.

sant
0
sant, 20 Октября 2017 , url

Примерно 200 американских самолётов 5-го поколения не готовы к боевым действиям

источник: rusfact.ru

При этом их доработка до требуемого уровня будет стоить более 39 миллиардов долларов.

В результате процесса параллельного создания и доработки чуть меньше чем 200 истребителей-бомбардировщиков пятого поколения F-35 Lightning II оказались небоеготовыми. Согласно заключениям экспертов, их можно использовать только в авиашоу и для тренировочных миссий, сообщает Popular Mechanics.

Для того чтобы как можно быстрее получить в войска самолёты пятого поколения F-35 Lightning II, Пентагон и компания Lockheed Martin реализовали параллельные и одновременные поставки. Тогда это казалось хорошей идеей. Самолёт разрабатывался сразу в трёх модификациях — для ВВС, военно-морских сил и корпуса морской пехоты. При этом в войска поставлялись самолёты, ещё не получившие статус готовности к боевым действиям, а модернизировать их предлагалось на местах в основном при помощи замены программного обеспечения.

На практике всё получилось гораздо хуже. Доработка самолётов заняла более пятнадцати лет (первый полёт состоялся в далёком 2000 году). Денег на параллельную разработку ушло гораздо больше, а итогом стало наличие в войсках почти 200 самолётов старых версий, не готовых к использованию большинства видов оружия и не готовых к реальным боевым действиям. 108 самолётов находятся в ведении военно-воздушных сил, и ещё 81 наберут на двоих морская пехота и военно-морские силы.

В настоящее время в войска поступают самолёты, созданные по стандарту Block 3F — программное обеспечение для него всё ещё тестируется. В то же время большинство небоеготовых самолётов были созданы по стандарту Block 2B, на два уровня ниже. Между ними более 200 различных отличий, как программных, так и аппаратных.

Доработка самолётов будет стоить американцам более чем 39 миллиардов долларов. Денег таких в бюджете Министерства обороны нет, как нет и времени у производителя: сейчас он занят производством новых самолётов. Пока решено оставить эти 189 самолётов как есть, а модернизировать их позже, когда появятся деньги.



Войдите или станьте участником, чтобы комментировать